Παρασκευή, 12 Δεκεμβρίου 2008

«Η εξέγερση των καλομαθημένων»

Πόσα καλά μας ξέρουν... Μεταφέρω το άρθρο αυτούσιο όπως το βρήκα στην ελληνική έκδοση της deutsche welle!

Η γερμανική, εβδομαδιαία εφημερίδα Die Zeit αναλύει σε εκτενές σχόλιό της με τίτλο «Η εξέγερση των καλομαθημένων» τα πρωτοφανή γεγονότα στην Ελλάδα:

«Η αθηναϊκή εξέγερση προέρχεται από τα μεσαία στρώματα, είναι ελληνική, αλλά στρέφεται εναντίον Ελλήνων, εναντίον ενός σάπιου κράτους, εναντίον ενός πελατειακού συστήματος και εναντίον των βεβιασμένων μεταρρυθμίσεων.»

«Από πού πηγάζει όμως η ανεκτικότητα έναντι των παραβάσεων της έννομης τάξης;

Χωρίς την τραυματική ιστορία της Ελλάδας στον 20ου αιώνα δεν είναι ερμηνεύσιμη. Οι παππούδες, αυτών που βρίσκονται στο δρόμο, υπέφεραν στην ναζιστική κατοχή, μετά την κατοχή ακολούθησε ο εμφύλιος και το μακελειό των ακροδεξιών τραμπούκων που κυνηγούσαν και δολοφονούσαν ακόμη και όποιον έμοιαζε με κομμουνιστή.

Οι πληγές του παρελθόντος είναι λοιπόν που τροφοδοτούν την παρούσα ανεκτικότητα.»


«Η παρούσα κατάσταση είναι απαράδεκτη, αλλά οι αλλαγές είναι ακόμη πιο απαράδεκτες»


«Η Ελλάδα δεν βιώνει την επανάσταση των καταραμένων, αλλά την εξέγερση των καλομαθημένων, που σήμερα στέκονται μπροστά στο τίποτα.

Πρόκειται για ένα ευρωπαϊκό πολύ σύγχρονο φαινόμενο.

Πολλοί από τους Έλληνες που βρίσκονται τώρα στους δρόμους απέκτησαν το πολυπόθητο πτυχίο τους με φροντιστήρια που πληρώθηκαν ακριβά από τους γονείς τους. Απέκτησαν ελληνικό πτυχίο, μάστερ στην Αγγλία, ξέρουν δύο με τρεις ξένες γλώσσες και πέντε διαφορετικά προγράμματα στο κομπιούτερ.

Έφτασαν στα 35 τους, ζουν ακόμη στο πατρικό τους σπίτι, δεν βρίσκουν δουλειά, και αν έχουν, δεν μπορεί να ζήσουν απ’ αυτή.

Τους καλούς βαθμούς ακολούθησαν κακοπληρωμένες δουλειές.

Όμως κάθε Έλληνας ξέρει τουλάχιστον κάποιον που έκανε καριέρα με κακούς βαθμούς, αλλά με κάποιο θείο σε κυβερνητικό κόμμα.»

«Στους δρόμους της Αθήνας μαίνονται ‘οι δήθεν επαναστάτες’, που θέλουν να ξαναζωντανέψουν το μύθο του χθες.

Το ελληνικό δίλημμα: Η παρούσα κατάσταση είναι απαράδεκτη, αλλά οι αλλαγές είναι ακόμη πιο απαράδεκτες.

Στο θέμα αυτό ο Λένιν και ο Στάλιν είχαν σαφώς μεγαλύτερη έμπνευση.»


Εγώ να συμπληρώσω μονάχα πως όσο και αν με πειράζει το άρθρο δεν μπορώ να μην συμφωνήσω γαμώτο μου!

12 σχόλια:

ilias είπε...

nai ok eimaste kalomathimenoi ... alla epeidh eimaste gonoi meswastwn den shmenei oti eimaste dhthen epanastates... dhladh h monoi gnhsioi eksegermenoi einai sta katwtera strwmata..??? kai sthn galia tote giati htan apla mpaxala xwris ideologia..h morfosh mas apla apodukneiei oti o agwnas aytos ginete toso me pathos oso kai me synhdhsh...

http://grecia-libertaria.blogspot.com/2008/12/atenas_12.html

bororo είπε...

ma den einai prosvoli to kalomathimenos re ilia... mia diapistwsi einai!

Twra gia to poso suniditopoimeni einai afti i epanastasi, oute esu oute egw mporoume na kseroume! Mou aresei i zumwsi... alla ta ulika akoma den einai katallila! Pes mou esu oti o simerinos 30aris den einai tsantismenos pou den mpike sto dimosio i pou den einai golden-boy stin thesi twn goldn-boys kai oti ta spaei giati thelei anakatataksi twn koinwnikwn domwn kai tote tha sou pw oti einai suniditopoimenoi! To gegonos oti diagnwneis oti kati den paei kala den einai oute to miso!

zOugLaS είπε...

Katarxas den einai epanastasi...
Katadeuteron, 8a symfoniso me ton ilia, giati oso kaokoma8imenos kai na eisai, sou axizei kalyteri metaxeirisi!!! De mporei re file na se exoun toso sta paparia tous kai na kanoun oti goustaroun!!!Den ginetai na pigenoun dexia kai aristera ekatomyria euro kai na mi boi8aei auti i kolokybernisi kanenan!!!
Oute golden boy 8elo na eimai oute sto dimosio na mpo!!! APAITO omos na me sebontai!!! Kai otan tous exo xiliomilisei kai me grafoun sta arxidia tous, tote 8a bgo sto dromo kai 8a ta kano poutana!!! De mporo na katalabo giati diafoneis me to ar8ro??? Auto pou ousiastika leei einai oti den mas SEBONTAI!!!! Kai oson afora tin ali8eia file mou, einai arketoi ekei kato pou anoikoun stin mesaia taxi.. omos mi xexnas oti ola syni8os apo autous xekinane giati autoi kata kyrio logo exoun dikaioma stin morfosi kai ara mporoun na krinoun kai na apaitoun!!!
Ego loipon o kakoma8imenos, apaito na pane fylaki oi ierois!!Na pane fylakoi oi opoioi politikoi klevoun kai forodiafeugoun!! Na pane fylaki oi megalemporoi narkotikon!!! Na ar8ei to dikaioma na dikazoun oi poulimenoi isageleis kai dikigoroi!! Na pane fylaki ta megala lamogia!! Na mi mpainei sto ar8o 44 kanenas alitis!!! Na pane fylaki oi mpatsoi me tis zartinieres kai ta peristrofa kai oxi ta 14xrona pou petaxane mia petra i spasane mia vytrina(oi opoioi dikastikan ameso eno oi zartinierides meta apo 3 mine kai a8oonontai)!!! Na mi dosoun 28 ekatomyria stis trapezes alla stous pligentes ton pyrkagion!!! Kai an ola auta de se ikanopoioun oti mas douleuoun, tote apla sou leo oti apaito na me SEBONTAI kai oso de to kanoun toso 8a eimai ekei!!!! APENANTI TOUS!!!!

Gia olous tous ypoloipous, KALO SYMBIBASMO ME TIN ALITIA!!!!

YG: Mia erotisi.. O sarkozi einai dysarestimenos me ton karamanli pou exei xefygei i katastasi giati arxizoun kai epireazontai oi galloi... Den einai aparedekti auti i dysareskeia????

zOugLaS είπε...

Kai oson afora to ideologiko kommati, nai den exei!!! Alla an apoktisei...

bororo είπε...

kosta sumfwnoume! akrivos afta pou les skeftomai ki egw..

(apo pou katalaves oti den sumfwnw me to arthro? den mporw na mhn SYMFWNISW lew sto usterografo gi afto to logo alloste kai to anadimoievw edw.)

To arthro apla einai mia analusi tis ellinikis pragmatikotitas ksegumnwmeni apo thumous kai psifothiries!

Ti sou leei(lew) diladi oti o kosmos den antexei allo atimorisia oti den antexei allo na spoudazei kai na min mporei na vrei douleia an den exei mparmpa stin koroni oti den mporei na vlepei tou efraim kai tous voulgarakides na pezoun me ta oikopeda tou dimosiou, oti den mporei na vlepei egllimata kata tou dimosiou na PARAGRAFONTAI oti den mporei na vlepei tous suntaksiouxous na psaxnoun sta skoupidia tis laikis, k.o.k.

Twra gia to prswpiko kommati kwsta sugnwmi alla to oti esu den theles na mpeis sto dimosio (opws ki egw allwste) i na gineis golden boy den paei na pei oti kai i pliopsifia tou kosmou skeftete etsi! Telos pantwn afto den exei kai tosi simasia stin parousa fasi!

As stamatisoun na metrane to politiko kostosepitelous kai as forologisoun tous xristinoulides, as matwsei kai kamia muti gia ta vatopedia - zahopouliadia - vodafonia - pakistania k.o.k.

Tha to ksanapw giati mallon den egina antiliptos! TO arthro me ekfrazei gi afto allwzte kai to anevasa! Apla o ilias peirxtike me tin leksi -kalomathimenoi-

ilias είπε...

den phraxtika...einai alhthia kaito kserw
kai nomizw to diafwneis tou kwsta phgene se emena...kai lew

diafwnw me to yfos tou keimenou giati einai ligo katastaltiko..

to idio keimeno diaforetika grameno isws na mou arese

prospathei me dhmosiografistikh glwssa na isopedwsei kai na uponomeysh thn eksegersh (kai oxi epanastash akoma)
tha mou peis aytos einai o rolos ton MMe

symfwnw me niko oti oi plhopsifia ton ellhnwn thelei to bolema tis alla to pio symantiko tis telaiytaias ebdomadas einai oti dhmiourghthike koinwnikh synhdish (ston dromo fysika)

an kai den eimai ekei o kosmos katalabe polu kala nwmizw pws leitourgei to kratos kai poioi einai oi mhxanismoi tou...

oi perisoteroi se ligo kairo tha ta ksexasoun ola kai tha kanoun xaroumena xristougena me tis families tous
omws mia genia 15xrona afhse to facebook kai to playstation bghke ston dromo , efage ksulo kai gnwrise to alhtino proswpo tis dhmokratias tous..
ayta den tha ksexasoun eykola..
ta ulika isws den einai katallila alla ta apotelsmata tha fanoun makroprothesma....


tipota den teleiwse..ola twra arxizoun...

zOugLaS είπε...

Dystyxos tetoies koubetes diskola ginontai apo to net...hehehe
O ka8enas mas katalavainei oti 8elei...Einai simantiko pantos to oti mporoume kai milame!!!
Kai rte mlka NIKO!!! Ego edosa to onoma sou sti dimosiotita?????HAHAHAHAH!!!!! Ante ta leme aderfia!! Pao Brazil aurio opote bastate kai ta milame meta!!!!
Kales giortes reeee!!!! Kai ama xreiastei "anapste" to dentro sas....

elli είπε...

wraia ta lete paidia alla egw den katalavainw to eksis apo to ar8ro, sas parakalw, peite mou ti katalavainete..
«Στους δρόμους της Αθήνας μαίνονται ‘οι δήθεν επαναστάτες’, που θέλουν να ξαναζωντανέψουν το μύθο του χθες.
Το ελληνικό δίλημμα: Η παρούσα κατάσταση είναι απαράδεκτη, αλλά οι αλλαγές είναι ακόμη πιο απαράδεκτες.
Στο θέμα αυτό ο Λένιν και ο Στάλιν είχαν σαφώς μεγαλύτερη έμπνευση.»
poio mu8o? tou emfiliou?pou kollaei o lenin kai o stalin? poies allages? tou kratous h ths eksegershs? boh8eia

Y είπε...

Εγώ πιστεύω ότι το άρθρο αυτό είναι μια αισχρή επίθεση τον αγώνα της ελληνικής νεολαίας.

Έλλη μου το 'Η παρούσα κατάσταση είναι απαράδεκτη, αλλά οι αλλαγές είναι ακόμη πιο απαράδεκτες' το λέει γιατί ξέρουν ότι το κίνημα έχει αριστερή - αντικαπιταλιστική απόκλιση. Και θεωρούν οποιαδήποτε νέα προσπάθεια οικοδόμησης εναλλακτικής στον καπιταλισμό κοινωνίας κατάπτυστη και καταδικαστέα.

Η λογική που προσπαθούν είναι 'ο καπιταλισμός είναι κακός, αλλα είναι ότι καλύτερο μπορούμε να έχουμε'. Άκουσα τοποθετήσεις τέτοιου είδους από βιομηχάνους και στο Ποζναν. Είναι το πνέυμα που πολέμησε και νίκησε η γαλλική επανάσταση, αλλά σήμερα ανασταίνουν.

Ο μεγαλύτερος μύθος που προβάλει το άρθρο είναι ότι είναι ο αγώνας της μεσαίας τάξης. Μπαρδόν? Κι εσείς το δέχεστε έτσι αβίαστα. Ένας από τους μεγαλύτερους μύθους των αστικών κοινωννικών θεωριών ότι η πλειοψηφία στις αναπτυγμένες κοινωνίες είναι η 'μεσαία τάξη'.

Τρίχες κατσαρές! Η τάξη δε καθορίζεται μόνο από το εισόδημα, αλλά και από τη σχέση με τα μέσα παραγωγής και τη θέση στην παραγωγή. 'Οποιος έχει θέση εκτελεστικού οργάνου στην οικονομία (δε παίρνει δηλ. αποφάσεις), μισθωτή εργασία και σχετικά χαμηλό εισόδημα ανήκει στην εργατική τάξη ή την τάξη των εργαζομένων ή πείτε το όπως θέλετε.
Στην Ελλάδα αυτή η ταξη είναι πλειοψηφία.

Μπροστά σ'αυτό τον αγώνα είναι απ'ότι έχω καταλάβει οι 15αρηδες και οχι οι 35άρηδες. Οι μαθητές ανήκουν στην τάξη των γονιών τους και οι περισσότεροι λοιπόν είναι από την εργατική τάξη και όχι από τη μεσαία. Είμαι σίγουρος ότι και οι 35αρηδες που συμμετέχουν σ'αυτή την τάξη ανήκουν άσχετα με το αν έχουν ξοδεύσει λεφτά σε φροντιστήρια αφού υπχρεώθηκαν από το εκπ. σύστημα.

Το ότι μιλά κανείς ξένες γλώσσες και Η/Υ δε τον κατατάσει στη μεσαία τάξη. Απλά η εργασία γίνεται πιο περίπλοκη λόγω της τεχνικής εξέλιξης.

Η νεολαία θέλει βαθιές αλλαγές στην κατανομή του εισοδήματος, σε θέματα αξιοκρατίας, δικαιοσύνης κλπ. Εγώ πιστεύω ότι ο μόνος τρόπος να πραγματωθούν είναι να χτυπηθεί η καπιταλιστική δομή της κοινωνίας και να οικοδομηθεί ένας νέος σοσιαλισμός, με ισχυρή συμμετοχή και έλεγχο από την κοινωνία.

Αυτή την προοπτική θέλει το άρθρο αυτό να αποτρέψει.

Ανώνυμος είπε...

Επειδή πολύ έχει συζητηθεί αυτό το άρθρο, πήγα βρήκα το γερμανικό και σας το μετέφρασα. Λείπει ακόμα μία παράγραφος, αλλά δε μπορούσα να συνεχίσω τώρα. Όσον αφορά το περιεχόμενο του άρθρου, μη ξεχνάτε πως δεν έχει γραφτεί για Έλληνες.Η Γερμανία έχει άλλη ιστορία και οι Γερμανοί άλλη ιδιοσυγκρασία.

Η εξέγερση των καλομαθημένων
Το ότι καιγόταν το χριστουγεννιάτικο δέντρο με τα έντονα στολίδια στη πλατεία Συντάγματος, στην καρδιά της Αθήνας, δεν ήταν το χειρότερο. Αλλά είχε ένα συμβολικό χαρακτήρα. Μπροστά στη βουλή μέσα στις φλόγες καιγόταν το μίσος μιας ολόκληρης γενιάς: ενάντια στις συμβατικότητες των γέρων, ενάντια στην εισαγόμενη καταναλωτική μόδα, ενάντια στην διαφθορά του ελληνικού κλήρου. Τώρα τα σπασμένα ρολά των καταστημάτων είναι πεσμένα κάτω, οι δρόμοι είναι γεμάτοι με καμένα αυτοκίνητα και τα σπίτια έχουν μαύρα σημάδια από τις φωτιές – στην Αθήνα και σε πολλές άλλες πόλεις της χώρας.
Το σύμβολο ακολουθεί ο μύθος. Ο νεκρός μαθητής Ανδρέας Γρηγορόπουλος, που πυροβολήθηκε από έναν αστυνομικό, συνοδεύεται την Τρίτη από χιλιάδες σαν μάρτυρας στον τάφο του. Η κηδεία του μετατρέπεται σε ένα μεγάλο συλλαλητήριο εναντίον του συστήματος. Ποιου συστήματος; Η αθηναϊκή εξέγερση προέρχεται από τα μεσαία στρώματα, είναι ελληνική, αλλά στρέφεται εναντίον Ελλήνων, εναντίον ενός σάπιου κράτους, εναντίον ενός πελατειακού συστήματος και εναντίον των βεβιασμένων μεταρρυθμίσεων. Μέχρι εδώ πρόκειται για ένα τοπικό φαινόμενο. Άμα όμως κάποιος διερωτηθεί ποια είναι τα βαθύτερα αίτια, θα συνειδητοποιήσει ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην Ευρώπη. Τα προβλήματα των νέων μοιάζουν με αυτά των συνομήλικών τους στο Παρίσι ή στο Βερολίνο.
Η αρχή όλων των ανησυχιών ήταν τα Εξάρχεια, μία συνοικία που αποτελεί τον μύθο της μοντέρνας Αθήνας. Στα σύνορα με τη συνοικία του καπουτσίνο, το Κολωνάκι και το καταφύγιο των μεταναστών από την Αφρική, την πλατεία Ομονοίας, εδώ το εθνικό μουσείο, εκεί οι καταλήψεις. Ακριβώς ανάμεσα σε αυτά αισθάνονται τα παιδιά των αριστερών άνετα. Όποιος καταφτάσει από τη συνοικία Kreuzberg του Βερολίνου στην Αθήνα θα αισθανθεί αμέσως σαν στο σπίτι του. Το φθινόπωρο εκεί πίνεται ο πολιτικά σωστός καφές, φορώντας παλαιστινιακό και μπροστά στην αφίσα της Νοτίου Αμερικής, από τα αριστερά χαιρετάει ο Αραφάτ και από πολύ αριστερά ο Τσε Γκεβάρα. Τα σινεμά με ιδιαίτερα προγράμματα και οι εναλλακτικές βιβλιοθήκες που βρίσκονται εδώ κάνουν τα Εξάρχεια μία απόλυτα ευρωπαϊκή συνοικία, με τη διαφορά ότι εδώ η αστυνομία δε μπορεί να εμφανιστεί. Τολμάει να μπει μόνο με το χέρι στο όπλο. Σε αυτή την τεταμένη ατμόσφαιρα έχασε ο Γρηγορόπουλος τη ζωή του. Ο εισαγγελέας κάνει αγωγή για φόνο. Οι καταληψίες, οι έμποροι ναρκωτικών, οι εμπρηστές βρίσκουν καταφύγιο στα Εξάρχεια. Εδώ και χρόνια η αστυνομία δεν έχει πετύχει να φροντίσει για το σωστό στην αριστεροεναλλακτική, άδεια από δεξιούς ζώνη, τώρα για μερικές μέρες τα Εξάρχεια εξαπλώθηκαν και στο κέντρο της Αθήνας.
Οι κάτοικοι των Εξαρχείων αυτοαποκαλούνται αναρχικοί και αυτόνομοι, αλλά τους μύθους τους, τους παίρνουν από τους αγώνες των γονιών τους, των Ελλήνων αριστερών. Αυτή είναι σε αυτή τη χώρα ιδιαίτερα δυνατή, ιδιαίτερα περήφανη. Ακριβώς δίπλα στα Εξάρχεια είναι το πολυτεχνείο. Σε αυτό το πανεπιστήμιο άφησε η κεφαλή της χούντας στις 17 Νοεμβρίου 1973 να μπουν τα τανκς για να καταστείλουν την εξέγερση. Ο θάνατος 22 ανθρώπων ήταν η αρχή του τέλους της δικτατορίας. Από τότε θεωρείται σημαντικό για την δημοκρατία στην Ελλάδα να μη μπαίνει η αστυνομία στο πολυτεχνείο. Γι’ αυτό το λόγο το πολυτεχνείο είναι και αυτές τις μέρες σημείο οπισθοχώρησης για όλους όσους προκάλεσαν επεισόδια. Από πού πηγάζει όμως η ανεκτικότητα έναντι των παραβάσεων της έννομης τάξης;
Χωρίς την τραυματική ιστορία της Ελλάδας στον 20ου αιώνα δεν είναι ερμηνεύσιμη. Οι παππούδες, αυτών που βρίσκονται στο δρόμο, υπέφεραν στην ναζιστική κατοχή, μετά την κατοχή ακολούθησε ο εμφύλιος και το μακελειό των ακροδεξιών τραμπούκων που κυνηγούσαν και δολοφονούσαν ακόμη και όποιον έμοιαζε με κομμουνιστή.
Οι πληγές του παρελθόντος είναι λοιπόν που τροφοδοτούν την παρούσα ανεκτικότητα.

Ανώνυμος είπε...

Χριστίνα

Ανώνυμος είπε...

Πάντως πέρα από το γενικό περιεχόμενο του άρθρου μου έκανε πολύ εντύπωση πως η Die Zeit μία από τις πιο έγκυρες γερμανικές εφημερίδες αναφέρεται στον 15χρονο Ανδρέα.